Terénní osobní asistence

Jak službu poskytujeme

Pravidla jednání se zájemcem o službu


  1. Na základě žádosti bude pracovníkem služby domluvena osobní návštěva v domácnosti žadatele, kde budou projednány podrobněji představy o asistenci. Jestliže to zdravotní stav žadatele dovoluje, je možné domluvit se na osobní asistenci v kanceláři Adámkova vila, DELPHINUS DELPHIS s.r.o., Raškovice 28, 739 04 Pražmo.

  2. Při osobní návštěvě pracovník sdělí žadateli veškeré informace o službě (kdo jsme, co můžeme nabídnout, jaká je cena služby, jak jsme schopni službu zajistit, atd.), zjistí od žadatele všechny potřebné informace pro službu, zmapuje danou situaci a nabídne možnosti pomoci. Sám žadatel se na základě všech zjištěných informací rozhodne, o jaké úkony a v jakém rozsahu bude mít zájem. Vše pracovník zaznamená do formuláře Zápis z jednání se žadatelem o Terénní osobní asistenci. Součástí formuláře je sociální šetření a plánování péče.

Vyhotovení smlouvy

Na základě získaných údajů vyhotoví vedoucí Terénní osobní asistence smlouvu, která je dána žadateli k podpisu. Součástí smlouvy jsou i přílohy, které si musí před zahájením služby žadatel přečíst a podepsat.

Zahájení a průběh péče

1. Teprve po podepsání smlouvy je možné zahájit osobní asistenci. Podle oblasti, ve které žadatel bydlí je přidělen pracovník/pracovnice, která dochází a poskytuje úkony, o které bylo požádáno. Dle potřeby (nemoc, dovolená, péče několikrát denně, atd.) jsou pracovníci zastupováni.

2. Pracovníci zajišťují úkony v dohodnutý úkony v den a hodinu.

3. Žadatel si sám službu řídí a plánuje. V případě pravidelné péče hlásí změny (potřebujete-li změnit termín péče, odvolat péči z důvodu hospitalizace, nebo z jakýchkoliv jiných důvodů), v případě nárazové péče sám informuje pečovatelku, pracovníka v sociálních službách nebo vedoucí služby o potřebě službu zajistit. Nepravidelnou péči je dobré hlásit včas (nejlépe několik dní předem), aby bylo možné ji organizačně zajistit.

4. Veškeré změny v péči ze strany služby jsou s žadatelem, uživatelem služby telefonicky nebo osobně konzultovány - např. v případě, že dojde k nemocnosti většiny pracovníků služby, může být poskytování služby dle potřeby redukováno.

5. V průběhu poskytování péče má uživatel právo vyjadřovat své názory, připomínky, podněty či stížnosti na kvalitu poskytování péče. Postup je uveden v příloze č. 1 "Pravidla při podávání stížností a jejich vyřizování".

Základní dokumenty:


  1. ŽÁDOST - vyplní žadatel sám, předá pracovníkům služby nebo vyplní pracovník služby na základě zjištěných údajů.

  2. ZÁPIS Z JEDNÁNÍ SE ŽADATELEM O TERÉNNÍ OSOBNÍ ASISTANCI - provádí sociální pracovnice co nejdříve po vyplnění žádosti, součástí tohoto dokumentu je sociální šetření a plánování péče.

  3. DENNÍ ZÁZNAM - je to záznam o průběhu služby, o tom, co pečovatelka, pracovník sociální služby u uživatele služeb vykonává, včetně doby nezbytně nutné k vykonání úkonu. Záznamy provádí přímo s uživatelem.

  4. STVRZENKA - na základě informací v denním záznamu je vyhotovena na středisku Terénní osobní asistence stvrzenka, která je předložena k úhradě. Stvrzenka je ve dvojím vyhotovení, z něhož se jedna podepsaná uživatelem/zákonným zástupcem zakládá do karty uživatele uložené na středisku služby.

  5. INDIVIDUÁLNÍ PLÁN - je nezbytnou součástí služby. Pracovníci se domlouvají s uživatelem služby na osobním cíli a společnými silami usilují o jeho naplnění. Jednou za měsíc, popř. dle potřeby se hodnotí naplnění cílů a stanovují se cíle nové (pokud se jedná o déle trvající poskytování služby).

  6. PROTOKOL O PŘEVZETÍ A PŘEDÁNÍ KLÍČŮ - vyplňuje s uživatelem pracovník ve chvíli, kdy je předán klíč z důvodu umožnění přístupu do bytu (ze zdravotních důvodů sám uživatel neotevře) nebo v případě ochrany bezpečnosti (uživatel žije sám).

  7. ZÁZNAM Z NÁVŠTĚVY - záznam provádí sociální pracovnice při plánované návštěvě v domácnosti, při které zjišťuje, jak je služba poskytována a zda je uživatel spokojen, popř. zda by uvítal změnu.

  8. DOTAZNÍK SPOKOJENOSTI - jedenkrát ročně předá pracovník služeb uživateli dotazník spokojenosti, do kterého může napsat své připomínky, podněty či stížnosti na kvalitu a poskytování Terénní osobní asistence.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky